17.5.18

Σκέψεις και αποφάσεις για το blog

από ταξίδι μας στη Νάξο

Πριν από λίγες μέρες και χάρη στο Netflix που μου σύστησαν τα παιδιά και εγκατέστησε ο άντρας μου, ένα site με άπειρες ταινίες που με μια μικρή συνδρομή είναι προσβάσιμες και μπορείς να τις δεις όσες φορές θέλεις, χάρη σε αυτό το site λοιπόν, μπόρεσα να (ξανα) δω μια παλιά σχετικά ταινία που μου άρεσε πολύ όταν την είχα δει, την ταινία Julie & Julia.

Όταν μια ταινία μου αρέσει, δεν έχω πρόβλημα να τη δω και να την ξαναδώ εις το άπειρο. Έχει φύγει το άγχος του τι θα γίνει παρακάτω (το ξέρεις τι θα γίνει παρακάτω) και κάθεσαι και παρακολουθείς όλα τα υπόλοιπα: πώς είναι ο διάκοσμος, η σκηνοθεσία, η μουσική, η υποκριτική και τόσα άλλα που διαφεύγουν στην πρώτη παρακολούθηση.

Για όσους δεν την ξέρουν, πρόκειται για μία βιογραφική ταινία διπλή, αφού ξεδιπλώνονται δύο ιστορίες παράλληλα, στο χθες και το σήμερα. Η μία είναι η Julia Child, η γνωστή μαγείρισσα που έγραψε το παγκόσμιο best seller βιβλίο μαγειρικής Mastering the art of French Cooking. Η άλλη, μια σύγχρονη κοπέλα, η Julie Powell, που αποφασίζει να μαγειρέψει και τις 524 συνταγές του βιβλίου αυτού και να γράψει γι' αυτή την δοκιμασία στο blog της.

Αυτό λοιπόν που λένε πως κάθε φορά που βλέπεις ξανά μια ταινία, έναν τόπο, ή ξαναδιαβάζεις ένα βιβλίο κτλ. τα βλέπεις με καινούργια μάτια; ε, συνέβη με αυτή την ταινία και αυτό που επεξεργαζόμουν στο μυαλό μου για το πώς θα ήθελα να είναι αυτό το blog από εδώ και στο εξής, αποσαφηνίστηκε χάρη στην ταινία. Είχα σχεδόν φτάσει στη σχηματοποίηση της εικόνας στο μυαλό μου, είχα ήδη αρχίσει να προσανατολίζομαι εδώ και λίγον καιρό, αλλά με την ταινία ξεκαθαρίστηκε πιστεύω απόλυτα.

Χρειαζόμουν έναν στόχο και τον βρήκα. Και είναι -ω, τι σύμπτωση- πάλι ένα βιβλίο. Όχι όμως ένα οποιοδήποτε βιβλίο, αλλά το βιβλίο των βιβλίων: Ο Λόγος. Η Γραφή. Η Αγία Γραφή. Το Ιερό Κείμενο. Η Βίβλος. Όλα το ίδιο σημαίνουν. Αποφάσισα να διαβάσω όλη την Αγία Γραφή για δεύτερη φορά από την αρχή ως το τέλος και να γράψω για αυτή την δοκιμασία, την πορεία μου μάλλον πάνω στο μονοπάτι της πίστης, σε αυτό εδώ το blog.

Βέβαια, εγώ δεν πρόκειται να βάλω προθεσμία, γιατί καμία σχέση δεν έχει το ένα βιβλίο με το άλλο. Επίσης, δεν θα είναι και το αποκλειστικό θέμα του blog, μόνο Αγία Γραφή και τίποτε άλλο, όπως το blog της Julie που είναι μόνο σκέψεις για τις συνταγές. Η Αγία Γραφή θα είναι ένας βασικός άξονας του blog, γύρω από τον οποίο βλέπω να περιστρέφεται και η υπόλοιπη θεματολογία μου, η ζωή μου, οι σκέψεις μου, οι επιλογές μου, οτιδήποτε τέλος πάντων θελήσω να μοιραστώ.

Ανακουφίστηκα τόσο που όλα μπήκαν σε μια σειρά μέσα στο κεφάλι μου! Πρέπει να πω ότι με την Αγία Γραφή έχω ασχοληθεί κατά καιρούς, κάποια στιγμή αποφάσισα μάλιστα να τη διαβάσω ολόκληρη, όπως ανέφερα, αλλά έγινε μάλλον κάπως επιφανειακά, προφανώς - σίγουρα δηλαδή - λόγω αμάθειας. Έκανα βήματα στο σκοτάδι και διαπίστωσα στην πράξη ότι το να πει κανείς πως κατέχει την Αγία Γραφή δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Μάλλον για άθλο πρόκειται, ίσως για έναν άθλο μη εφικτό.

Ένα blog λοιπόν με ένα συγκεκριμένο project στον ορίζοντα: τη μελέτη της Αγίας Γραφής από την πρώτη σελίδα ως την τελευταία.. Όχι ίσως με αυστηρή σειρά, αλλά θα το δω αυτό στην πορεία. Πώς σας φαίνεται; Γιατί εγώ, αν με ρωτήσετε, έχω ενθουσιαστεί.

Δεν ξέρω αν θα πετύχει το όλο εγχείρημα, όμως ακόμα κι αν δεν πετύχει, εγώ θα είμαι και πάλι χαρούμενη, γιατί το ζητούμενο δεν είναι να κάνω τις κοσμοϊστορικές θεολογικές μελέτες, ένας απλός άνθρωπος είμαι που θέλει να μάθει. Το ζητούμενο είναι να είμαι κοντά στο Θεό κι αυτό είναι που για μένα έχει σημασία και αυτός είναι ένας τρόπος για να το πετύχω.

Για να εγκαινιάσω το όλο εγχείρημα, θέλησα να υπογραμμίσω αυτή την αλλαγή και με αλλαγές εμφάνισης του blog, όπως έχετε διαπιστώσει ήδη, βεβαίως. Κατ' αρχάς άλλαξα τον τίτλο του και το όνομα του προφίλ μου, μιας και οι προβολείς φεύγουν πλέον από μένα και στρέφονται προς μια άλλη, διαφορετική κατεύθυνση. Το ξέρω ότι ίσως ξενίσει μερικούς αναγνώστες αυτή η στροφή σε πιο θεολογικά ζητήματα, αλλά τι να κάνω. Δεν θα απολογηθώ. Στο blog μας γράφουμε αυτά που μας εκφράζουν και εμένα σε αυτή τη φάση της ζωής μου αυτό είναι που με εκφράζει και με γεμίζει απόλυτα. Τώρα, αν διάλεξα μια θεματική λίγο περίεργη, λίγο μυστήρια ή ό,τι άλλο νομίζει το ευρύτερο κοινό, δεν μπορώ ούτε και θέλω βέβαια να κάνω κάτι γι' αυτό. Όλους δεν μπορούμε να τους κρατήσουμε ευχαριστημένους. Δόξα τω Θεώ, ιστολόγια στο διαδίκτυο υπάρχουν άπειρα και η επιλογή του τι διαβάζει ο καθένας είναι δική του και ό,τι θέλει κάνει.

Μαζί με τον τίτλο αποφάσισα να αλλάξω και το template. Γη και ουρανός, άνθρωπος και Θεός, ζωή τωρινή και αιώνια, και στη μέση, στον χώρο του κειμένου, η Αγία Γραφή και η πορεία μου σε αυτό το μονοπάτι. Κάπως έτσι το σκέφτηκα, νομίζω ότι με εκφράζει ικανοποιητικά και, μιας και είμαι και λάτρις της φύσης, η επιλογή κούμπωσε σε αυτό που βλέπετε. Ελπίζω να σας αρέσει όσο αρέσει και σε μένα, αλλά και σε αντίθετη περίπτωση, είπαμε, δεν θα χαλάσουμε τις καρδιές μας.

Δεν ξέρω.. έχω διαπιστώσει ότι όσο μεγαλώνω τόσο περισσότερο θέλω να περιορίζομαι στα απαραίτητα. Έχω ασυναίσθητα αρχίσει να πετάω ό,τι αισθάνομαι περιττό μέσα μου, να αποβάλλω οτιδήποτε δεν έχει πλέον χώρο στη ζωή μου και αυτό με κάνει να νιώθω πολύ όμορφα, πιο αληθινή. Ίσως η αλήθεια να κρύβεται στην απλότητα, δεν ξέρω. Κρατάω λοιπόν τα βασικά και τα κάνω άξονες της ζωής μου: τη δουλειά μου, το σπίτι και την οικογένειά μου, την πίστη μου. Όσο για τα υπόλοιπα, τι μπορώ να πω.. καλή συνέχεια και καλό ταξίδι, χωρίς εμένα.

Με αγάπη,

Εύα 💗

Δεν υπάρχουν σχόλια: